Palmsöndag: Stilla veckans början

När man målar iota-kors ska man göra det under koncentration och meditation. Man kan fundera på vad man ska lägga på korset, vad man vill bli av med. Korset som en dörr. Detta lägger jag bakom mig nu och går ut på andra sidan. Något sådant.

Palmsöndag idag. Vägen till korset. Stilla veckan. Då vill jag tänka mig en Gud som säger just så, ett kors som viskar:

Ge gråten till mig, så ska jag ta hand om den.
Släng din olust till mig, så ska jag ta hand om den.
Ge dig till mig, så ska jag ta hand om dig.
Jag är alltid större.

Fin Stilla Vecka och Välsignad Påsk!

One comment

Kommentera

