Bönens Trädgård

Fick idag se första formsidorna för Bönens Trädgård som jag jobbat med ett tag. Blev riktigt glad för det blir så vackert, klokt och vist. Han är verkligen sådan, Biskop Martin, vacker, klok och vis. Levande in-spir(it)-ation. Boken kommer ut efter sommaren men såg att den redan nu finns på Adlibris så gå in och boka ett ex! Du kommer inte ångra dig.

Förutom att jag varit redaktör för denna bok, kommer det en antologi i höst som jag medverkar i, men ännu ingen ‘egen’ bok i sikte. Fast börjar känna mig färdigruvad och kanske något kläcks i sommar. Till hösten har jag fått en förfrågan om att spökskriva en bok. Det har jag aldrig gjort tidigare så tackade ja av bara farten och ska träffa personen i veckan som kommer. Man får se om det klickar. Ett skrivande spöke. Kan se mig i den rollen.

Läs mer:
Bönens Trädgård (Adlibris)

4 comments

    1. Jag tycker den är väldigt fin. Det är en nyutgåva av en bok som gavs ut i början av 90-talet, men lite kanske ett försök, på tal om det du skrev, att återinföra ord som nåd och barmhärtighet. Att få de stora orden att närma sig oss, igen. Man får se…

Kommentera

