Tidegärdsappen är här och tack för den!

A men tack Fjellander media för denna lilla fina app. Tidegärdsappen. Såg att POSK-Carina skrivit om den, och blev nyfiken, sedan kom även SLJ och pushade för den och nu är den nedladdad i min nya iPhone. Har inte hunnit utforska, men vilken bra app. Kanske kan den hjälpa mig att vara lite mer i det som är verkligt, i bön, hos Gud, och lite mindre i den uppskruvade ”overklighet” som omger mig.

Från pressmeddelandet:

”Idag släpps äntligen en Tidegärds-app på svenska! Sedan onsdagen den 25:e januari finns appen Tidegärden för läsplattor och smartphones både på App Store och AndroidMarket. Med denna app har man alltid med sig Tidegärden i sin iPhone, iPod Touch, iPad eller Android-enhet. När som helst, i säkerhetskön på flygplatsen, på lunchrasten eller i tandläkarens väntrum kan man ta upp sin telefon eller läsplatta och be enligt den mångtusenåriga tidebönstraditionen och tillsammans med miljontals människor över hela jorden (varav många ber samtidigt som en själv).”

I helgonkalendern firas förresten Paulus idag, ja, ni vet den där mannen som längs vägen till Damaskus och the rest is history. Jag följer min helgonkalender och har tänkt på Paulus idag. Fann det fint att få en Tidegärdsapp en dag som denna. Tror att även Paulus glädjer sig.

Läs mer:
Tidegärden i din smartphone (POSK)
Tidegärsappen är här (Fjärde väggen)
Pressmeddelande om tidegärdsappen

2 comments

  1. Det här var ju inte bra. Vad jag menar är att jag tillhör krympande skara som vägrar smartphones. Nu blir jag tvungen att omvärdera mitt beslut, för den där vill jag ha..

Kommentera

