2 comments

  1. Det är lätt att se Svenska kyrkan som ”den” eller ”Dom” , det gör jag själv ibland. Och jag har också lämnat, varit ur två gånger tills jag sista gången fick mejlkontakt med biskop Antje Jackelén i Lund och blev så positivt stämd att jag gick in igen. Kyrkan är VI.
    I dystra stunder har jag sagt att Gud finns TROTS kyrkan!
    Det florerar en massa osakligheter. Som att Dag Sandahl inte skulle ha blivit biskop på grund av sina åsikter i ämbetsfrågan. Han var ju med i senaste biskopsvalet, i Växjö stift, men då svek hans påhejare alldeles uppenbart för han fick mycket få röster.
    Detta säger en hel del.
    Det är lätt att kritisera dold bakom svarta huvor i kommentarer med signaturen Anonym, men var finns anhängarna när det verkligen gäller?
    Själv är jag idag aktiv i KviSk i Lunds stift, går i min församlings kyrka och känner att här möter jag den Svenska kyrkan som jag vill vara i.

Kommentera

