Bokminnen

Den italienske författaren Antonio Tabucchi har avlidit vilket får mig att minnas en av de bästa böcker jag läst. The missing head of Damasceno Monteiro. Även hans Påstår Pereira är riktigt bra. Minns inte exakt vad de handlade om, det var länge sedan jag läste, men minns att de berörde djupt. Ska se om jag kan hitta någon av dem i bokröran hemma och läsa om.

För övrigt ska bokklubben ses på mitt kontor ikväll så tänker ägna i alla fall en del av dagen åt att städa. Bra att få en anledning till det. Vi har läst Kerstin Ekman denna gång, Grand final i skojarbranschen.

Kommentera

