Torka aldrig tårar utan handskar

Kanske säger det någonting om hur monotona mina dagar i min skrivarlokal är, detta att jag ser fram emot dagens filminspelning. Filmteamet var här och rekade i förra veckan, ja, nu är det ju bara min dörr som ska användas men ändå. Någon ska gå in igenom den. Halva kvarteret är avspärrat. När jag frågade vad de skulle använda min dörr till, det är klart att man är nyfiken, Vart leder den? blev svaret: Tillbaka till 80-talet, Aids ankomst, en bastuklubb. Produktionen heter: ”Torka aldrig tårar utan handskar.” Vilken sorgesam men ack så vacker titel.

På lördag ska jag förresten vara med på en Livstilsbrunch i Stora Sköndal kyrka. Välkommen och läs mer här Livstilsbrunch

Kommentera

