En andlig ingivelse

Något vackert skedde idag. Det ringde på telefonen – det var en kvinnlig präst som jag haft kontakt med någon gång tidigare – via mejl tror jag – men som jag aldrig träffat. Jag vet inte vem hon är. Men, hon ringde i vad jag uppfattade var själavårdande syfte – med anledning av inlägget Avbön precis innan detta, för att säga – att man har rätt att bli upprörd och så förklarade hon falska skuld/skam känslor. Ska inte gå in i detalj, men det hon sa var viktigt. Och, helt oavsett anledning, vad trösterikt att hon ringde, överhuvudtaget för att förklara något som hon trodde jag behövde höra. Fann det väldigt fint.

Eftersom anden är nära förestående tänkte jag mig att just sådant – att ta upp en telefon och ringa någon som man egentligen inte känner för att man tror sig ha något tröstande att säga – är väl vad man brukar kalla för att ge efter för en andlig ingivelse?

Förresten bad hon mig skriva om en sak och ämnet intresserar mig. Ska fundera färdigt först. Glad pingsthelg!

Kommentera

