Varför fick han inte plats?

Så återkommer den rubriken. Känns trist. Att upprepa samma rubrik, belyst förvisso ur ett annat perspektiv. Läs här.
Men ändå. Varför fick han inte plats?

Det finns en Facebook grupp kring den nya kyrkohandboken som springer av liv. Här. Man får be för de som har på sina axlar att ta fram en ny kyrkohandbok. Det kan inte vara lätt. Men vad lycklig detta forum gjort mig. Jag har fått en massa nya tankar genom att följa utbytet på den sidan. Det gick till och med så långt att en prästs tilltal tilltalade mig så till den grad att jag Facebookraggade. Det var första gången. Men, hans inlägg kändes uppfriskande, de inspirerade mig så till den grad att: Jag vill ha dig i min feed. Jag vill följa det du säger.

En enda person har blivit blockerad av ”Facebookgruppen: Diskussionsgrupp om Handboken.” Gissa vem? Naturligtvis den präst som talade så verkligt till mig. Som jag ville följa. Vad jobbigt allt blir.

2 comments

  1. Carolina! Man skall tacka Gud för den som kör en ut i öknen, för där i öknen, kommer det vatten man får med sig, såsom Hagar fick vatten med sig i en säck av Abrahman, så tog detta slut, då lade hon sitt barn att dö för hon stod ej ut att se det och gick själv ut i öknen för att också själv dö,vattenlös. Då visade Gud henne en vattenkälla och hon kunde fylla sin säck och rädda sig själv och sitt barn, ty hon kunde ej leva på det vatten hon fått av andra, hon måste finna sitt eget. En kvinna i NT fick lära sig detta, och fick veta att ur hennes inre skulle strömmar av levande vatten komma, död var hon redan, inte fysiskt men i andras ögon,de som tvingat henne ut i hennes öken. Låt oss tacka för alla som ger oss öken, de är sända av Gud, de har fått en kallelese att utföra, den skall vi tacka för, utan den skulle vi ej nå öknen och döden och därmed vattnet, det vatten som gör att man int elängre törstar, Gud själv. Om detta talade Jesus och sade ”det är varken här eller i Jerualem Gud skall tillbedjas utan ii ande och sanning”.

Kommentera

