Resten av våra liv – Vad gör vi?

Snart skolavslutning i Maria Magdalena kyrka och sonen har ägnat hela morgonen åt fiolen. Går det lika bra om två timmar är han nöjd. Jag är stolt, oavsett. Sommarlov känns skönt just nu – själv ska jag ta det lugnt men ville tipsa om Sommarakademi – ett samarrangemang med Örebro missionsskola, Libris och tidskriften NOD – på temat: Resten av våra liv – Vad gör vi? 9-12 augusti. Jag kommer medverka under fredagen. Läs mer och program här.

Annars ska jag skapa lugn kring mig det närmsta halvåret och, i princip på jobbfronten endast ägna mig åt ett bokmanus. Har de första 35 sidorna skrivna men texten har inte riktigt hittat sitt språk. Har dock passerat den punkt då jag vet att den kommer finna sin väg. Tålamod ska man ha i sådana stunder. Fick mig att tänka på min lärare i magazine journalism, tillika min student advisor, i New York för många herrans år sedan, som faktiskt hette John Keats, han med, och hur han alltid sa till mig: Don’t let the best become an enemy of the good. Nä, man ska väl inte tro att man alltid kan prestera på topp.

Kommer flytta ned till Medevi över sommaren. Passar på att rekommendera den platsen med. Den är magisk för mig, som en saga, men de flesta som hittar dit finner en rätt speciell plats. Sveriges äldsta hälsobrunn. Lär mer här.

2 comments

Kommentera

