Gud säger, så låt oss lyssna

Hittade det här på nätet. Precis vad jag ville höra. Ursprungligen skrivet av Selwyn Hughes, fritt översatt av mig.

Gud säger:

”Jag är inte intresserad av att bli någon som ryms i en helig bok eller som ämne i teologisk diskussion. Jag vill att Du ska vara så fascinerad av Mig, så absorberad av Mig, så invaderad av Mig, så fängslad av Mig, så att du är redo att dö för Mig. Jag vill inte ha en massa rivaler.

Jag vill att våra liv ska vara sammanflätade. Jag vill dränka dig i kärlek, genomsyra dig med Min energi, jag vill en relation som är så nära att ingenting, någonsin kan dra oss isär.”

Ja. Just så. Ingenting mindre än så-

4 comments

  1. Amen!
    Och så ett annat ord, som för mig säger allt och därmed är en sanning: ”Min nåd är allt du behöver.”
    Detta utan att jag egentligen riktigt förstår, men ändå är det en insikt som sammanfattar hela budskapet.

Kommentera

