Vårstädar och finner steg på vägen

Barnleksaker

Barnleksaker

Vårstädar och inser att barnen börjar bli vuxna. Har lagt fram en massa leksaker och spel som ska till Stadsmissionen imorgon. Bad barnen att plocka ut det som de ville ha kvar. De var rätt likgiltiga. Inte jag. Jag ville spara Rummy Cubes och Monopol. Man vet aldrig.

Även bokhyllorna fick sig en omgång. Har tre påsar med böcker jag inte vill läsa igen, de får gå, men i det återupptäckte jag ytterligare en bok från min faster, hon som begravdes för 14 dagar sedan, även den av Gunnel Vallquist, Steg på vägen, även den vackert inskriberad. ”Till Linsan, min älskade brorsdotter, den 29 augusti 1984. Sid. 39.” Jag var 20 år då, skulle snart fylla 21. Minns ingenting om omständigheterna till denna gåva. Bläddrar till sid. 39. Så här:

Gunnel Vallquist, Steg på vägen, sid 39.

Gunnel Vallquist, Steg på vägen, sid 39.

Det får bli nattens bön.

Kommentera

