Bokmässan och lite andra datum

Har haft möte med Lisbeth Gustafsson som ska ledsaga mig och Ted under några bokmässeseminarium och lägger ut lite seminarie- och föreläsningstider här på bloggen.

Bokmässan
Fredag 27/9 11:30 kommer jag och Ted Harris vara med på Se människan scenen på temat: ‘Vår längtan efter äkthet’. Samma tema, samma dag, i Libris monter klockan 13:00 och 15:00.

Lördag 28/9 10:00-10:45 är det Bokmässeseminarium i lokal K1. ‘Franciskus av Assisi – en helhjärtad inspiratör’

Här är några andra datum om någon är intresserad.

Söndag 29/9 18:00 kommer jag föreläsa på en Sinnesrokväll i Härlanda församling, Göteborg, kring Att leva helhjärtat.

Tisdag 15/10 18:30 håller jag och Ted i ett samtal om Franciskus som inspiration i Nikolaikyrkan, Örebro.

Söndag 20/10 16:30 samtalar jag och Ted om ‘Det enkla livet – är det möjligt?’ i Uppenbarelsekyrkan, Hägersten.

Varmt välkomna!

6 comments

  1. Två ord av kloka kristna tänkare:

    Simone Weil skriver: ”Varför gör jag mig bekymmer?
    Det är inte min sak att tänka på mig.
    Min sak är att tänka på Gud
    och Guds sak är att tänka på mig”.

    Dostojevskij skriver: ”Glöm inte bort bönen. Varje gång du ber uppriktigt, ska en ny känsla väckas hos dig och med den en ny tanke, som du inte förr vetat av, och som ska ge dig nytt mod”.

  2. Jo hon är definitivt värd att fördjupa sig i, inte alltid så lätt att begripa, man får anstränga sig lite, men hon är ibland helt genial på att formulera trossanningar utifrån sin egen erfarenhet.
    Ett ex. ”Om man för sannings skull vänder honom ryggen, så faller man i hans armar, han som säger : Jag är vägen. sanningen och livet.
    Nedan en länk till en bra artikel om henne.
    http://tidningenkulturen.se/artiklar/ess-mainmenu-57/religion-mainmenu-133/5959-simone-weil-aengelns-oede

Kommentera

