Tacksägelsedagen

Jag brukar ha Evangelieboken som en rätt trogen följeslagare genom kyrkoårets veckor men har varit dålig på att läsa inför denna höst. Det var först just nu som jag insåg att det är Tacksägelsedagen på söndag. Det är också något av ett svar, apropå fokus, då. Bläddrar fram psalm 168.

1. Kom inför Herren med tacksamhet,
gamla och unga,
kom att vår himmelske Fader
av hjärtat lovsjunga!
Vidga dig, bröst,
lyft dig mot himlen, min röst,
jubla Guds ära, min tunga.

4. Innan jag ropat om nåd är han
redo att svara.
Saligt det är i hans heliga tempel
att vara.
Han med sitt ord
mättar sin hungrande hjord,
leder till källan den klara.

Hela psalmen finns Här.

2 comments

Kommentera

