Fastetid: Vittnesbörd

Ska ha en städdag och satte på Van Morrison, eller en CD där andra artister tolkar honom. Har alltid haft en viss förkärlek för Van M och funderar på om även det är ett sorts uttryck för bön innan Bön, gudslängtan innan Gud. In the Garden, till exempel. Fast nu på morgonen var det Full Force Gale som fick mig att lyssna till. På CD:n är det Elvis Costello som gör den. Som ett vittnesbörd.

And no matter where I roam
I will find my way back home
I will always return to the Lord, like a full force gale

Like a full force gale, I was lifted up again
I was lifted up again by the Lord

Hela texten Här.

(Gale = kuling eller storm).

Har förflyttat mig till Östergötland och sitter i min mors före detta stuga, numera min, och platsen heter faktiskt Lugnet. Tyckte jag behövde några dagar här, på Lugnet, i Lugnet. Har klarat mig från musinvasion denna vinter, men det är väldigt många döda flygfän som behöver sopas upp, golv som ska såpas. Vårstäda. Sedan blir det en liten tur till Linköping. Hoppas få fira tisdagsmässa i Domkyrkan. Like a full force gale.

4 comments

  1. Fin text! ”I will always return to the Lord, like a full force gale” en härlig mening att idissla på i fastetid, tack för den!

  2. Den andas verkligen tillit, eller tro om man så vill. Jag gillar inledningen: ”no matter where i roam”. Inspirerande!
    Häftigt också med perspektivet att Herren lyfter upp. Tack!

Kommentera

