Stilla veckan: En länk

Kom på i efterhand att det kan vara fler som skulle uppskatta den överblick jag refererade till igår och eftersom jag gick igenom rätt många innan jag hittade en som var riktigt bra med tydliga korsreferenser till alla evangelierna så länkar jag till den här. The Passion Week Timeline (Här).

Och, eftersom jag funderat rätt mycket över och försökt förstå reaktionerna på de inspelade själavårdssamtalen så länkar jag även till Mikael Mogren i dagens Kyrkans Tidning (Här) . Han skriver rätt liknande det som har varit i mina funderingar, fast på ett mer sakligt sätt än jag kanske lyckats med.

Att Onsdagen i den Stora Stilla Veckan kallas för The Silent Day har jag inte hört tidigare. Tyvärr är jag inte ledig idag, och har en intervju inbokad, så kommer inte kunna följa den uppmaningen, men ska ha den i åtanke. Inte för många ord, alltså.

2 comments

  1. Tack för länkarna, överblicken av påskdramat, matnyttig!
    Mikael Mogrens arikel, klar och redig och tydligt om var ansvaret för tystnadsplikten vid ett själavårdssamtal ligger. En sak jag har tänkt på, i detta sammanhang, är att det är av yttersta vikt, att prästen och konfidenten är eniga om att det är ett själavårdssamtal innan man samtalar, en viss otydlighet kan annars bli följden

Kommentera

