Kommentarer

Uppskattar alla som kommenterar, jag har fått många nya infallsvinklar på så vis, såväl som lästips och länktips. Jag brukar även besvara kommentarer.

Upptäckte dock nyss att när jag uppgraderade mitt WordPress förra helgen så följde inte den där alert-funktionen med – jag har tidigare fått mail varje gång en kommentar inkommit och brukar stämma av den mailen på morgonen innan arbete och så på kvällen. Men eftersom jag inte fått några mail så har jag heller inte läst de kommentarer som kommit in, och heller inte besvarat dem. Har nu satt på mail-alerten igen.

Eftersom jag sitter på en deadline för en verksamhetsberättelse som ska vara inne imorgon så ska jag logga ut nu, men kommer gå igenom och läsa alla kommentarer under morgondagen. Vill med detta bara säga att jag verkligen uppskattar er som reagerar, och att mina icke-svar inte innebär en nonchalans från min sida.

Jag skrev förresten just en kommentar på ett blogginlägg som jag i efterhand kände kunde ha varit mer genomtänkt, min kommentar då, förtjänar sitt eget inlägg. Apropå tydlig kristen identitet, och om konvertering. Läs gärna Rebellas inlägg, här.

8 comments

  1. Uppskattar verkligen att du svarar på kommentarer du får, men tänker ibland att jag kanske ska begränsa mig lite? Gillar oftast det du skriver och det får mig att tänka till, men ta dig lite paus när du behöver. Frid och allt gott! God natt!

    1. Det var alls inte så menat. Jag brukar inte gå in och kolla kommentarer, men ser via mailen om det kommer in någon och brukar då gå in och svara. Nu har jag mailaviseringen på igen. Det är bra. Tack för alla dina kommentarer och inte minst lästips. Fin helg!

  2. Oj, måste man uppgradera WordPress fast man bloggar på wordpress-domän alltså inte på egen domän, med programvaran installerad på server nånstans, istället för att låta WordPress sköta den biten? Jag tycker det är rätt många funktioner som buggar lite. Den där funktionen där det blev en röd prick på en klocka exv. funkar bara när någon svarar direkt på inlägget, alltså följer trådningen, och det gör ju folk inte alltid.

    1. Kan inte detaljerna men jag hade en förfrågan högst upp på sidan där det stod att jag använde en äldre version och kunde uppgradera till en nyare, och gjorde det. Över huvud taget är jag inte speciellt insatt i det där med hur WordPress fungerar, finns säkert mängder av funktioner som går mig spårlöst förbi…

    1. Vet. Fast jag brukar stämma av mailen så här på morgonkvisten, och försöka svara relativt snabbt. Annars finns det risken att jag glömmer bort det helt. Nu har jag mail aviseringen på igen och fungerande.

  3. Kommenterat ditt inlägg hos Rebella, ang otydligheten i förkunnelsen inom Svenska kyrkan:

    Håller med dig Carolina, i Svenska kyrkan har tron blivit en tankekonstruktion, och det som är ”oförklarligt” sållas bort. Allt oftare hör jag i predikan än hänvisning till en bibeltext och så kommentaren: ”Men jag tror” och så kommer en krystad tankekonstruktion som inte bygger på någon djupare troserfarenhet, det är beklämmande. Känner alltmer sympati med Job som ger upp försöket när han mött Gud (Job 42:5-6).

Kommentera

