Som Gud vill

Läser ‘Den åttonde dödssynden’ av Rebecka Edgren Aldén. Jag har ett sådant där medlemskap i Akademibokhandelns läsecirkel, 52 böcker på 52 veckor. Den är utgiven på Norstedts, och någonstans där tänkte jag kanske ändå att det skulle borga för någon sorts kvalité. Vad jag funderar på när jag läser är om den är ren och skär ironi.

Finns dessa människor? På allvar då? Mer om boken här.

Teasern på hemsidan låter bättre än det är.

Fast en sak som boken fick mig att tänka på är det där med personlig marknadsföring, bokens huvudperson ägnar fruktansvärt mycket tid, inte minst på sociala media, med att medvetet hamra in en bild. Jag är rätt kass på det, inser jag. Den del av min verksamhet som relaterar till tro vill jag inte marknadsföra, ser det mer som något att förhålla mig till.

Om Gud vill. Får jag ett föreläsningsuppdrag, så ja, jag kommer, men apropå det där med hur många som kommer och lyssnar så, tja, de som kom kom och nådde jag en person så var det för den personen jag kom. Nådde jag ingen så är det också en lärdom, då är det något annat som Gud vill mig och mitt liv. Och i slutändan är det så det kommer bli, som Gud vill. Det kommer visa sig.

Detta sagt. Nu lite marknadsföring. Lördag. Bethlehemskyrkan i Gävle. Kvinnofrukost. Om någon känner sig manad så. Varmt Välkommen! Läs mer Här.

3 comments

  1. Det bästa medlet att lämna polerandet av sitt eget varumärke är att inse sin litenhet, det kan ske som naturupplevelse under stjärnhimlen, se http://www.sandaren.se/kronika/inte-regnet-och-de-blota-grusvagarna-inte-snosorjan-och-nordanvinden-men-det-mjuka-morkret , förhoppningsvis för mig när jag i vår kyrka lyssnar på Vivaldis Gloria på lördag och liknande upplevelser, kompletterat med insikten att man trots sin litenhet är sedd av sin skapare.

    1. Ibland känner jag bara att jag är tacksam över att vara så pass gammal att man liksom missat det där med personligt varumärkesbyggande. Boken är intressant på så vis, eftersom en stor del av den just handlar om detta med ska jag eller ska jag inte lägga upp den där bilden, uppdatera Instagram och vad man ska och inte ska säga på Twitter – allt enligt devisen då, hur kommer detta uppfattas av andra inte utifrån Vem Är Jag. Intressant.

Kommentera

