Näst sista dagen: Care packages

img_4071Vi gjorde 70 stycken care packages idag, påsar med små chipspåsar, chokladkaka, våtservetter, hudcreme som vi delade ut door-till-door i de olika blocken A, B, C, D. Barnfamiljerna fick dessutom en påse kulor.

img_4070 Skoaffären öppnade. Block A och B fick ett par skor per familjemedlem. Vi fortsätter med block C och D fredag.

img_4072 Vi fick grönsaker och frukt idag och förberedde. Jag har gett Sarah kontanter denna vecka, stort tack till alla som bidragit, verkligen från mitt djupaste jag: Tack!!! Vet att jag sa underkläder, men hon undrade om det var ok att använda pengarna till grönsaker och frukt, och jag sa att det var ok. Hoppas Ok med er som skänkt. Ett ägg kan göra skillnad, vi är det ägget. Imorgon delar vi ut!

4 comments

  1. Men det du gjort är riktigt jobb – att få göra skillnad bland människor! Sedan måste vi skaffa pengar för att själva överleva… Den stora frågan är väl hur mycket ansvar vi har för andra, på ‘hemma’plan?

Kommentera

